Mirte goes Europe dag 5, 6 en 7: Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Mirte Bouman - WaarBenJij.nu Mirte goes Europe dag 5, 6 en 7: Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Mirte Bouman - WaarBenJij.nu

Mirte goes Europe dag 5, 6 en 7: Boedapest

Door: Mirte Bouman

Blijf op de hoogte en volg Mirte

07 Juli 2015 | Hongarije, Boedapest

Dag 5
Na een hele gezellige treinreis waarin Leo lekker lag te slapen, kwamen we rond 12.30 aan in Boedapest! Meteen regelde we wat geld en een kaartje voor het ov. Boedapest is echt veel groter dan Krakau en Bratislava, dus het is wel een must om met de metro en de tram te reisen. Ons hostel was vanaf het treinstation 30 minuten lopen en met 35 graden + een backpack van 10 kilo is dat niet echt een aanrader. Het metrostelsel is een beetje te vergelijken met dat van Londen, maar dan veel kleiner dus alles is heel makkelijk te vinden.

Het hostel hier had echt beduidend de beste en mooiste kamers tot nu toe. Minpunt: de wifi was zooooo slecht. Nadat we onze spullen een beetje hadden uitgepakt, besloten we rond 16.00 de metro te pakken naar de Gellertheuvel/de citadel. Het was nog steeds MEGA heet en we moesten 235 meter omhoog. Nou dat was feestje natuurlijk. Gelukkig was Leo er om me te steunen in die barre strijd om de top te bereiken en uiteindelijk was het alle moeite waard. Het uitzicht was prachtig en de Red Bull Air Race was bezig rond de Donau dus dat konden we allemaal supergoed zien.

Later liepen we terug door de stad naar ons hostel. Boedapest is echt een hele coole en mooie stad waar er bijvoorbeeld gratis water uitgedeeld wordt en mensen nat gesproeid kunnen worden. Best chill in de hitte. Bij het hostel vroegen we een aanrader om te eten en ze raadden een restaurantje aan waar je met iPads kon bestellen. Supercool en het eten was lekker en goedkoop.

We hadden nog contact gehouden met de groep Duitsers (3 jongens en 1 meid) uit Bratislava die zaterdag ook in Boedapest waren. Ze gingen naar een Sparty; een poolparty in het grootste badhuis in de stad. Natuurlijk moesten we mee dus kochten we een kaartje. Beste beslissing van ons leven want het was echt de het beste feestje ooit! Twee baden waren open en heel cool verlicht en er stonden dj's te draaien en kon gewoon met je drinken het water in. We kwamen de groep al snel tegen en hebben heel de nacht in het water gefeest en het was echt geweldig.

Om 3 uur 's nachts eindigde het helaas :( het had wat ons betreft wel tot 6 uur mogen duren maar helaas. We hadden de keuze om met de taxi terug te gaan of te lopen. Om een beetje op budget te blijven besloten we te gaan lopen. Een andere jongen uit het hostel liep gezellig met ons mee. Het lopen duurde ongeveer een half uur tot drie kwartier en dat was dus de tweede barre tocht die dag. Het ergste was wel dat bleek dat de taxi maar zo'n 2 euro gekost zou hebben... Lang konden we er niet over inzitten want we waren kapot en gingen snel slapen.

Dag 6
De nacht was prima verlopen maar 's ochtends werden we ons bed al vroeg uitgezweet. De zon staat precies op onze kamer en het is dus al vroeg bizar heet. We klaagden, vielen in slaap en werden weer wakker en in de middag besloten we om echt ons bed uit te komen. We hadden honger en wilden boodschappen doen maar er was niks open. Dus ja toen gingen we maar luxe 'ontbijten' bij een restaurant.

Daarna hebben we een beetje rondgelopen door de stad en wat gebouwen bezocht. Ook vonden we eindelijk een winkeltje dat open was waar we noedels kochten als avondeten. 's Avonds hebben we met een biertje langs de Donau gezeten waar het uitzicht echt prachtig was. Toen we terugliepen kwamen we een groep uit ons hostel tegen en zijn we daar nog wat mee gaan drinken.

Dag 7
Het plan was om 's ochtends mee te doen aan een gratis stadstour maar er ging iets mis met de wekker dus we sliepen uit. Daarna besloten we om zelf maar allerlei gebouwen te bekijken en zijn we de hele stad doorgelopen.

Het was echt weer ontzettend heet dus als eindpunt van onze eigen tour kozen we een badhuis. We dachten dat het gratis zou zijn met onze 'ov-kaart' maar dat bleek helaas niet zo te zijn. Toch zijn we er maar gewoon ingegaan en dat was een goede beslissing. Het water was echt heerlijk en we hebben er twee uur rondgezwommen en gechillt.

Als avondeten stond deze keer spaghetti op het menu. Superfijn dat we hier in het hostel gewoon zelf kunnen koken want dat is veel goedkoper.

's Avonds gingen we met een groep uit het hostel wat drinken en later uit. Om de hoek van het hostel zit een hele grote discoteek met verschillende verdiepingen en kamers. Het zag er heel vet uit, alleen het was meeegadruk en ook nog eens bizar heet dus dat was wel wat minder. Uiteindelijk gingen we rond 5 uur terug naar het hostel om te slapen.

• 07 Juli 2015 - 13:49

Rianne:

En weer een mooi en sprekend reisverslag. Lieve groetjes uit Ryzik.

• 07 Juli 2015 - 14:25

Gerlinde:

Leuk je verlsag te lezen.